WOD

WOD står for Workout Of the Day og er dagens treningsøkt. På denne måten får man variert trening, samtidig som man skaper spenning i forhold til hva som kommer på dagens WOD. En WOD vil programmeres slik at treningen blir mest mulig allsidig og variert. Samtidig legger vi opp til en fornuftig periodisering og spesialisering. En WOD hos oss har plass til 12-15 deltakere. Her vil det til enhver tid være minst en sertifisert CrossFit Coach. Her vil alle få trening tilpasset eget nivå og god oppfølging underveis i timen.

Vi har valgt å dele våre WODs i to ulike nivåer.

• CrossFit Basic: er for de som ikke har gjennomført introkurs eller trent CrossFit systematisk tidligere. Her er det fokus på grundig innføring i øvelsene, teknikk og terminologi. Basic deltakere gjennomfører en skalert versjon av dagens WOD.

• CrossFit WOD: for deltakere som har trent CrossFit en stund og som er kjent med teknikk og terminologi. Gjennomført introkurs gir deg nødvendig ferdighetsnivå til å gjennomføre dagens WOD uskalert.

Vi tilbyr også spesialiserte timer innen flere ulike kategorier:

Mobility: En time der du tøyer, masserer og rehabiliterer kroppen helt selv. Vi bruker ulike hjelpemidler som f.eks strikker, baller KB og mye annet. Her vil du lære øvelser og teknikker for å forbedre egen mobilitet og myke opp ømme punkter etter trening.

KB WOD: Timer der vi hovedsakelig fokuserer på å lære grunnleggende KB teknikk og videreutvikling av denne. Alle timer avsluttes med en WOD.

Olympic Weightlifting: Her er fokus de olympiske løftene Snatch og Clean & Jerk. Hovedsakelig teknikktrening som passer godt å gjennomføre før CrossFit WOD. Olympiske løft går igjen i mange CrossFit WOD, så om du ønsker å bli en komplett utøver må du mestre olympiske løft.

CrossFit Gymnastics: Disse timene vil ha fokus mot klasiske turn og gymnastikkøvelser innen CrossFit. Her får du anledning til å lære grunnleggende teknikk for å selv videreutvikle dine gymnastiske ferdigheter. Her jobber vi f.eks med handstand, muscle up, kipping movements og mye mer. Timene tilpasses den enkeltes behov og nivå.

Endurance: Timer som legges opp med hensikt om å utvikle «motoren”. Her er det hovedfokus på utholdenhet, men man benytter seg av tradisjonelle CrossFit øvelser.

Tidligere artikler

blog
23.jan, 2019

Timeplan

blog
02.mars, 2019

Oppdatert kursoppsett

blog
24.feb, 2018

Våre økter

blog
24.feb, 2018

Drop-In!

blog
24.feb, 2018

Prøvetime

blog
10.jul, 2017

Dokumenter

blog
20.mars, 2017

FAQ