Hva er CrossFit?

CrossFit er et styrke- og kondisjonsprogram basert på konstant varierte, funksjonelle bevegelser utført med høy intensitet. Hva betyr det for deg? Målet med CrossFit er å sikre at du blir fysisk forberedt til å møte alle utfordringene i hverdagen. Alt fra å bære hjem dagligvarer, løpe etter bussen og hagearbeid, til kravene til politi, brannvern og annet utrykningspersonell. CrossFit er unik i at det forbereder deg til å prestere bra på enhver tenkelig oppgave, og treningsformen er kjent for å være resultatskapende.

Er dette noe for meg?

Denne treningsformen passer for alle! Alder, kjønn og fysisk form spiller ingen rolle. Det er liten forskjell i dine behov og en toppidrettsutøvers, forskjellen er bare hvilket nivå man legger seg på. Innholdet i øktene tilpasses hvert enkelt medlem ut ifra nivå og fysiske forutsetninger. Under oppvarmingen i dagens WOD går vi igjennom øvelser WODen inneholder og skalerer ved behov. Målet er at alle skal oppleve lik grad av mestring og intensitet, relativt til eget treningsnivå.

Hvordan blir jeg medlem?

Fremgangsmåte for påmelding vises på hjemmesiden under seksjonen "bli medlem"

Personell som tilkommer rabatter må fremvise gyldig dokumentasjon ved oppmøte på boxen. Alle våre medlemmer må ha gjennomgått introduksjonskurset eller screening før medlemskapet kan tegnes.

Hva er en WOD?

WOD står for Workout Of the Day, og beskriver dagens innhold på økta. Innholdet varieres fra dag til dag, og kan inneholde bare 1 teknisk øvelse den ene dagen, og 10 øvelser den neste. Du vet aldri hva som venter, så det er bare å møte opp og vær forberedt på det meste. Vi setter alltid av 60 min til en WOD, men selve gjennomføringen av dagens WOD kan variere alt fra 2-3 min til 45-50 min, avhengig av innhold og hensikt.

Kan man trene utenom oppsatte WODer?

Vi ønsker å ivareta din trygghet og opprettholde god kvalitet. Derfor vil det ikke være tilgang til senteret utenom oppsatte timer i starten. Vi utvider etter hvert vårt tilbud og vokser sammen med dere.

Hvordan melder jeg meg på/av WODer?

Påmelding skjer gjennom medlemssystemet i mindbodyonline. Her kan du melde deg på eller av timer på nett eller via app. Du finner en oversikt over timeplanen på vår hjemmeside eller App. Medlemmer som har profil kan melde seg på direkte her. Gratis prøvetimer må også bookes ved å trykke i timeplanen, da vi må ha en oversikt over hvor mange som kommer, og for at dere får plass på de oppsatte timene. Du videreføres til vårt bookingsystem MINDBODY der du enkelt oppretter en profil. Når du har laget profilen velger du «Services» under ONLINE STORE, og deretter om det er drop-in eller gratis prøvetime. Alle drop-in belastes direkte ved påmelding så lenge det er ledig plass. Kan du ikke møte til påmeldt WOD, MÅ du melde deg av slik at noen andre kan overta din plass, og for at coachen har kontroll på hvor mange som kommer.

Er CrossFit skadelig?

Som i all annen idrett og aktivitet, kan skader også oppstå i CrossFit. Korrekt teknikk i de ulike øvelsene er derfor helt nødvendig for å hindre at det skal skje. På vårt introduksjonskurs vil vi gjennomgå riktig teknikk i øvelser som blir mye brukt i våre timer. Og i alle våre økter går vi igjennom teknikk som er relevant for den dagen. Eventuelle skader eller andre medisinske tilstander som kan ha betydning for aktiviteten må opplyses om. Ikke nøl med å si i fra, vi er behjelpelig med alternative øvelser.

Kan jeg fryse medlemskapet?

Du kan fryse medlemskapet i maks 2 måneder per kalenderår ved å sende oss en mail til info@crossfitelverum.no. Dette må gjøres før den 1. i måneden, og koster kr 150,- per måned. Frys av medlemskap med bindingstid reduserer ikke bindingstiden, og det vil ikke være anledning til å si opp i en frys periode eller fryse den siste måneden med oppsigelse. Du kan fryse medlemskapet kostnadsfritt i attestperioden ved å fremvise gyldig legeattest. Andre tilfeller som hindrer deg i å trene hos oss i en lengre periode, vurderes individuelt.

Tidligere artikler

blog
23.jan, 2019

Timeplan

blog
02.mars, 2019

Oppdatert kursoppsett

blog
24.feb, 2018

Våre økter

blog
24.feb, 2018

Drop-In!

blog
24.feb, 2018

Prøvetime

blog
10.jul, 2017

Dokumenter

blog
20.mars, 2017

FAQ